Min vikt-/hälsoresa

October 22, 2016

När jag startade min resa (ni har säkert läst det hundra gånger, men det tål att upprepas ;) ) var jag fast beslutad att de första 3 månader skulle hållas strikt till kostschemat, och jag hade ett riktigt tufft kostschema, det var inte mycket varierat jag fick äta då.

Jag startade den 19 januari 2015 och visste att fettisdagen skulle komma och Semla som är det bästa jag visste innan. Dagen kom och jag mådde skit, men jag fixade det, jag åt inte en enda Semla den gången

Carina vs Semla 1-0, yeah.

 

Och faktiskt jag höll mig till planen jag fuskade inte en enda gång

de första 3 månaderna, men jag visste att om jag skulle fixa det måste det bli att hålla sig helt till kostschemat, eftersom det alltid har varit allt eller inget för mig och det är samma med kosten.

 

Äter jag blir det allt, alltså avstod jag.

(Hmmm fast jag ljög nog lite, jag blev magsjuk och det gick banne mig aldrig över så på dag 4 tog jag till det gamla för mig fungerande, potatismos med korv och cola och dagen efter var jag frisk igen haha. Om det beror på maten vet jag inte med frisk var jag i varje fall.)

 

Än i dag 1,5 år senare äter jag inte godis, chips, ostkrokar etc. Jag är inte sugen helt enkelt. Ostkrokar/ostbågar var också något av det bästa jag visste och jag var så himla sugen på att testa en ostkrok, vilket jag gjorde ca 5 månader efter start och det var skitäckligt, jag var tvungen att spotta ut den igen.

 

Denna helg har sambon haft chips framme både fredag och lördag men jag har inte rört en enda bit för jag är INTE sugen.

För 1,5 år sedan trodde jag aldrig att den dagen skulle komma. Jag åt ofta pizza, hamburgare samt godis, chips, choklad varje kväll, gick alltid och lade mig med en mage som stod rakt ut och som värkte av allt jag hade stoppat i den.

Då vi var bjudna på fest var det alltid jag som dammsög godisskålarna, konstigt att dom fortsatte bjuda mig :D :D :D

 

Nu däremot förknippas jag med riskakor, vilket är lite småkul för en som äter müsli varje dag blir inte förknippad med müsli men äter man riskakor till frukost blir man visst förknippad med riskakor, men det bjuder jag på för jag gillar riskakor i keso smaksatt med hallon till frukost och min mage mår superbra av det.

 

Var t.o.m. en av mina vänner som skulle göra kesokaka i ugn och slängde i riskakor i botten för hon trodde att det skulle vara med... Alltså hallå vem har riskakor i ostkaka och vart stod det i receptet??? Nåja jag tror inte hon gör om det haha.

 

Glass äter jag någon gång emellanåt, jag dricker öl, vin, whisky m.m. men sällan några mängder.

Det blev en lång historia, men jag vill bara visa att det går att ändra sin livsstil och hålla sig till den.

Det man bör ha i åtanke och intala sig om och om igen är att vägen mot målet är sällan spikrak.

Jag har just nu hamnat i en svacka och träningen har blivit lite lidande men jag kommer att komma upp på vägen och ta mig framåt målet igen, det vet jag för det har jag bestämt mig för.

 

Om du ska göra en livsstilsförändring eller vad det nu är du väljer att göra, lägg från början upp en plan för hur du agerar om du råkar frångå det du sagt att du ska göra! D.v.s om det är viktminskning du är ute efter och råkar ta en skopa glass, en godisbit e.d. hur agerar du efter det, fortsätter äta glass/godis eller tänker att jaja det hände men i morgon håller jag mig till kosten igen.

HITTA NÅGOT SOM FUNKAR FÖR DIG OCH ÅTERGÅ ALLTID TILL PLANEN IGEN!

 

 

Ha en superfin söndag alla härliga läsare och kom ihåg att bara ta kontakt med mig om ni önskar ha en PT vid er sida <3

 

 

Please reload

Utvalda inlägg

Löpcoaching - det är så skönt när rätt teknik bara driver kroppen framåt

July 14, 2016

1/1
Please reload

Senaste inlägg

December 29, 2016

October 22, 2016

Please reload

Arkiv
Please reload

Sök efter taggar
Please reload

Följ oss
  • Instagram
  • Facebook Basic Square